Review roti custom Cycle Master – butuci Aivee MT 2 & MT 3, jante jante Ryde Trace XC, spite si nipluri Sapim D-light

Review roti custom Cycle Master – butuci Aivee MT 2 & MT 3, jante  jante Ryde Trace XC, spite si nipluri Sapim D-light

Inainte de a scrie despre rotile asamblate de Cycle Master si instalate pe al meu 29er, trebuie sa creez un context, pentru a intelege pe deplin momentul in care am primit din partea singurului magazine on-line din Romania, axat pe biciclete, componente, accesorii și echipamente ”lightweight” și ”high end”, cutia din imaginea de mai jos. Apoi, voi incerca sa povestesc cum au influentat noile roti comportamentul bicicletei mele.

Asadar, mtb-ul meu, KTM Myroon Elite 29er a suferit ceva transformari din 2013, anul in care am avut placerea sa ne intalnim, putandu-ma lauda si eu, prin forta imprejurarilor, cu un custom racer. Principalele modificari au constat in inlocuirea cadrului, cu unul de Prestige, modelul de top asadar, multumesc 1KTM si KTM Bikes Industries (e o poveste mai lunga aici) si inlocuirea furcii Rock Shox Reba – pe care nu am inteles-o niciodata, cu un Lauf Trail Racer, multumesc colegului de echipa Andrei Adam! Unul din punctele slabe al acestei biciclete era reprezentat de roti in general si de jante in particular iar aici merita cred sa va povestesc putin despre experientele mele in domeniu.

roti custom MTB Cycle Master
Asa au venit rotile de la Cycle Master. Desigur, cutia a fost desfacuta in doi timpi si trei miscari!

Initial, bicicleta a venit echipata cu o pereche de DT Swiss XR 1450 Spline tubeless. Nu au avut viata lunga, intrucat fata s-a indoit fara putinta de a fi reparata, in urma “faimoasei” mele trante de la Paltinis XCO 2013 (agatat cu un alt concurent la start, zburat intr-o masina parcata, ricosat in asfalt), ceea ce nu a fost nicedecum vreo tragedie. Jantele trebuiau centrate aproape dupa fiecare iesire mai serioasa, asa ca in capul meu a aparut ideea ca imi trebuie o pereche de jante cat mai solide. Inclusiv din ratiuni de buget si presat de timp pentru a ajunge la urmatoarea cursa, m-am oprit la o pereche de Mavic A719, o excelenta pereche de jante pentru… touring, care cantareau aproape 600 de grame bucata. “Foarte bine, sa fie solide!”, am decretat eu si drept este nu au trebuit centrate nici macar o singura data in aproape doua sezoane, dar mult le-am mai injurat pentru ingreunau semnificativ bicicleta. Conduceam un soi de hai sa nu zic Ferrari, ci mai degraba un coupe sportiv echipat insa cu jante de tabla!

Rotile au chiar si certificat de nastere! Un detaliu care te face sa simti si mai mult ca ai de a face cu un produs custom, facut pentru tine!
Rotile au chiar si certificat de nastere! Un detaliu care te face sa simti si mai mult ca ai de a face cu un produs custom, facut pentru tine!

Am studiat ceva piata in segmentul de pret situat in jurul sumei de 400 de euro si m-am oprit pana la urma la Cycle Master, aflasem de magazin de la un cursant care a venit la MTB Skills and Boot Camp de anul trecut si am ramas impresionat de jantele Trace XC. Sa nu mai lungesc povestea, iata ce s-a intamplat in continuare.  Am primit… cutia din imaginea de mai sus!

Incep mai intai cu concluziile de ordin practic. Ce poate un rider sa isi doreasca de la bicicleta? Sa fie usoara,  in primul rand, sa accelereze mai rapid si sa pastreze viteza cat mai mult timp. Prima problema, cea a greutatii, a fost rapid rezolvata, intrucat rotile complete cantaresc 1.566 de grame, ceea ce e un salt urias, intrucat doar vechile mele jante cantareau 1.130 de grame! Au venit cu un frumos “certificat de nastere”, au fost asamblate manual – spitare, centrare si verificare, o operatiune importanta, intrucat tensiunea in spite poate fi controlata in functie de fiecare roata in parte si ajustata corespunzator.

 

 

Butucul rotii fata, Aivee MT2.
Butucul rotii fata, Aivee MT2.

Butucul spate, Aivee MT3, este frezat dintr-un singur bloc de aluminiu 7075 T6, cu o geometrie optimizata a flanselor, orientata spre interior. Nu ma dau mare mecanic, dar am vazut un butuc de la o alta marca, devenit inutilizabil, dupa ce o spita s-a rupt, taind efectiv si din corpul acestuia. Cantareste 360 de grame in versiunea cu TA (12 x 150 mm), si se poate, spune producatorul Aivee – o companie franceza, folosi si la All Mountain si DH. Cat priveste fata, aici “inima” rotii e reprezentata de un MT2, care cantareste 179 grame in versiunea pentru QR15. Butucii sunt piese OEM, fiind disponibili cu jante si spite de la Cycle Master.  A propos de rulaj, dupa butucii DT Swiss 350 care au vazut ceva la viata lor, spatele trecand si printr-un transplant de rulmenti, pot spune ca senzatia avuta la rulaj a fost una… fina, totul numai lapte si miere!

La fel, desi stiu ca aici e o chestiune si mai subiectiva, accleratia s-a imbunatatit simtitor, asa cum a facut-o si inertia, pe care am putut-o evalua mult mai obiectiv, pe asfalt si fals plat in coborare, atat fata de alte biciclete dar si avand ca termen de comparatie bicicleta de antrenament, inzestrata cu o mai “proletara” pereche de butuci Shimano Deore.

Ce ar fi de spus despre jantele Trace XC? In primul rand iti atrag privirea prin faptul ca sunt asimetrice, cu gaurile data in doua directii, ceea ce ofera o tensiune aproape egala pe ambele parti, sporind astfel durabilitatea. Cu interiorul de 21 mm, jante este foarte potrivita pentru cauciucurile de 2.0 – 2.2 si intr-adevar, am putut instala fara dificultate “Vredesteinurile” mele Black Panther XTrac. La inceput, rulajul mi s-a parut usor “vobly”, dar in cativa metri senzatia a disparut.

janta Trace XC

Bun! A urmat apoi botezul focului la Geiger MTB Challenge, Traseul Lung, rotile s-au comportat impecabil si cu siguranta nu au facut doar figuratie in filmul “Obiectiv: sase ore si 30 de minute”. Rotile au fost alergate si la Campina MTB, un alt traseu destul de tehnic si pe mai multe trasee pietroase din zona Campulung Muscele, rotile prezentandu-se in continuare ca in prima zi. Nu s-a pus problema descentrarii, am incredere in ele pentru sezonul viitor si sunt multumit ca mi-am pus la punct bicicleta la acest capitol.

Prba focului: primul concurs cu rotile de la Cycle Master a fost chiar Geiger MTB Challange, tura lunga. Off-topic, "cocoasa" pe care o am, e o jacheta de ploaie, si da, am avut ceva probleme cu tija care s-a decis sa mai piarda inaltime.
Proba focului: primul concurs cu rotile de la Cycle Master a fost chiar Geiger MTB Challange, tura lunga. Off-topic, “cocoasa” pe care o am, e o jacheta de ploaie, si da, am avut ceva probleme cu tija de sa care s-a decis sa mai piarda din inaltime.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.