PERSONAL TRAINER

In 2016 am urmat cursurile speciale “MATTHEW GRIFFITHS` EXPERIENCE” si S.F.T (SURFACE FREE TRAINING) (ANTRENAMENT SUSPENDAT)

                       

In 2015, m-am intors la Fitness Scandinavia, pentru cursul de Personal Trainer, Level II, un curs care mi-a oferit informatii pretioase, indeosebi legate de potentialul atletic al oricarei persoane, nu doar a sportivilor profesionisti. Nu in ultimul rand, pentru a experimenta pe propria piele lucrul alaturi de unul dintre profesionistii de top din fitness, m-am antrenat pentru trei luni alaturi de Alexandru Valah, master trainer Fitness Scandinavia, o experienta care consider ca m-a facut sa cresc atat profesionial cat si in ceea ce priveste imbunatatirea performantelor sportive si atletice si compensarea unor probleme destul de delicate, cauzate de sechelele lasate de cvadrupla fractura de femur.

In 2014 am urmat Cursul de Antrenor Personal organizat de Fitness Scandinavia si recunoscut de Ministerul Educatiei si Fitness European Association cu absolvirea ca Personal Trainer, Fitness Scandinavia Instructor School.

In 2014, am absolvit si un Curs de Practitioner – Programare Neuro-Lingvistica. 

In 2013 am absolvit Scwhinn Indoor Cycling Training Instructor – Bronze Level – obtinerea certificarii Schwinn (R) Cycling Bronze Level – un curs in cadrul caruia mi-am reimprospatat cunostintele legate de anatomie, fiziologie si am dobandit cunostinte legate de bio-mecanica ciclismului si legatura intre minte si corp.

***

Ce putem face in perioada cand mersul pe bicicleta devine mai dificil si actiunea se muta cel mai probabil in sala de indoor cycling sau chiar in sufragerie, pe home- trainer? Putem profita de aceasta perioada pentru a ne pune la punct forta, foarte pe scurt definita drept capacitatea de a invinge o rezistenta prin miscare pe baza contractiei musculare. Pentru noi ciclistii, aceasta rezistenta inseamna pedalele si cu cat reusim sa o “invingem mai bine”, cu atat suntem mai rapizi.

Chiar daca pedalam doar cu picioarele, de fapt, ne folosim de toata musculatura corpului in ciclism. Antebratele cotroleaza ghidonul in teren accidentat, bratele, pieptul se folosesc la sprint, un spate puternic te ajuta sa duci cu bine o urcare dificila la capat, iar un trunchi – core – antrenat are grija ca toata energia generata de muschii tai ajunge acolo unde trebuie, adica la pedale. Si nu doar atat: un core bine antrenat iti permite sa  te pozitionezi corect la mountain-bike, iar la sosea este un garant al faptului ca pe final de cursa, vei fi capabil sa te lupti pentru o clasare cat mai buna.

Iata parerile a doi ciclisti amatori care au urmat programele de forta din sezoanele trecute: 

“Am inceput antrenamentele cu Marc in decembrie anul trecut. A urmat o luna si jumatate de adaptare la efort, dupa care o luna si jumatate de crestere a fortei musculare. La prima tura pe urcarile din Parcul Tineretului, am fost surprins cat de usor si de exploziv am urcat. Am inteles ca am intrat intr-o noua etapa a acestui hobby”, spune Radu Stoica, pentru care a urmat un sezon in care a raspuns cu brio unor provocari precum Triada MTB – traseele lungi la Azuga si Sibiu, alaturi de Pucioasa Alpin Challenge.

“M-am decis sa urmez programul de forta pentru a diminua suferinta in concursurile de MTB si diferenta fata de prietenii mei mai experimentati. Dupa o sedinta de evaluare, Marc mi-a schitat programul de antrenament pentru urmatoarele luni, cu exercitii pentru tot corpul, inclusiv muschi care nu-s atat de evident legati de mersul pe bicicleta. Pe parcursul programului accentul a fost pus pe corectitudinea miscarii iar dificultatea a fost ajustata constant in functie de progresele sau starea mea de oboseala, Marc motivandu-ma si avand grija sa schimbe exercitiile pentru a-mi pastra interesul. La sfarsitul programului rezultatele au depasit asteptarile mele. Eram mai rapid, 15 min mai putin pe tur la Maratonul Vinului fata de anul anterior, dar si mai important echilibrul mi se imbunatatise substantial. Acum nu mai mai luptam cu bicicleta, eram mai stabil, bratele, gatul nu-mi mai oboseau atat de repede, urcarile abrupte sau tehnice nu-mi mai provocau dureri de spatele si am inceput sa savurez traseele pe care anterior incercam doar sa supravietuiesc. <Boost-ul> asta de incredere m-a facut sa-mi asum ceva mai multe riscuri, sa incerc lucruri noi care destul de frecvent s-au terminat cu cazaturi. Programul de antrenament m-a ajutat si in aceasta privinta, in loc de fracturi  ca in 2013, acum m-am ales doar cu vanatai, muschii si flexibilitatea crescuta reducand din forta impactului”, spune Ion Gruea.

Program de forta pentru ciclisti – 2017

Program de forta pentru ciclisti – 2016

Program de forta pentru ciclisti – 2015  

***

Pentru PRET si mai multe detalii ma poti contacta la:

coach@marcsandu.ro

0745-083.191

***

untitled