Cum previi amorteala zonelor delicate atunci cand esti in sa?

Pentru ca urmeaza in curand pe FreeRider.ro un articol detaliat despre saua pe care o folosesc de ceva vreme prin buna vointa 1KTM, importator SQlab in Romania, este vorba despre modelul 611 Active, am citit destul de multe pe teme… ergonomice si pot sa vin cu niste sfaturi utile, sper. Exista momente in care saua devine un instrument de tortura, amorteala ne cuprinde si brusc, ne vine sa o luam spre casa in loc sa continuam sa pedalam. Depinde insa si de sa, dar probabil te intrebi de ce apare amorteala in zona perineala? Pentru ca nervii sunt comprimati, la fel ca si vasele sangvine. Iata ce putem face pentru a preveni acest lucru!

In primul rand sa ne masuram distanta intre cele doua oase ale bazinului pe care le utilizam in pozitia sezand si sa evitam sa alegem o sa care este prea ingusta, astfel incat zona perineala sa fie scutita de presiune. Iata 9 modalitati prin care poti preveni amorteala zonelor sensibile atunci cand in sa:

– adopta o pozitie mai dreapta atunci cand pealezi;
– ridica-te in pedale din cand in cand;
– evita sa porti un rucsac prea greu in spate. Mai ales daca particip la un concurs, poti uita de rucsac!
– pune presiune pe pedale, pentru a elibera din presiunea care se formeaza pe sa;
– foloseste o sa cu captuseala mai subtire;
– aseaza-te cat mai inapoi in sa, pe partea cea mai lata a seii;
– monteaza saua usor spre inainte si cu botul in jos;
– optimizeaza intreaga geometrie a pedalatului printr-o analiza posturala.

Sau, putem sa alegem cu mare atentie saua pe care o vom calari iar si iar. In cazul meu, aceasta este SQlab 611 Active, vedem in curand si ce are aceasta atat de special. Tu ce sa folosesti si ce parere ai pe aceasta tema?

Comments are closed.